Escena Humana… al si de PLATAFORMA I+D Eòlia

(Publicat al Diario de Teruel el dissabte 6 de desembre del 2015)

Hi ha espais escènics, pocs però, que parteixen d’una inquietud diferencial, la d’oferir miscel·lànies d’aquestes arts amb l’objectiu de desencotillar-se de la tant enraigada cultura de l’etiquetatge cultural que pateix el país i de les línies definidores inamovibles per les que, la gran majoria de teatres, volen que hi passi un sol tipus de, anem a dir, tren, amb un número determinat de, diguem-ne, vagons, provinents d’un molt rígidament perfilat, apuntem-ho, model de fàbrica.

Res mes lluny de l’efervescència que és la vida, plena de contrastos i sobreeixida de tot tipus d’éssers humans. És per això, que en el nou espai-teatre embrionari de l’Escola Superior d’Art Dramàtic Eòlia que s’està establint a Barcelona com a PLATAFORMA I+D, del seu decàleg en destacarem principalment el punt que refereix a l’objectiu de Fomentar la creació de nous públics en l’àmbit de les arts escèniques. Imprescindible propòsit a casa nostra, sens dubte.

Aquí, s’hi percep la predisposició de convidar als espectadors que hi acudeixin, a involucrar-se en un entrecreuament de, seguint la metàfora, línies fèrries, les quals, venint de diferents direccions, laberíntiques i tot, ens poden portar a nous, renodrits, insospitats mons.

Quan, com en aquest cas, l’eclecticisme escènic esdevé sinònim de colorisme humà, des d’aquest primer any pilot ja s’ha exhibit M.I.E.R.D.A -Mientras Intento Escenas y Recuerdos de Amor- de la Cia Volanteatre, de la que d’entre la valenta aposta de Nathalia Paolini i Sergio Naranjo amb els seus deu actors, cal destacar la correctíssima interpretació de Sílvia de la Rosa, Ernesto Montero i Gerard Montané.

Pròximament i a partir del 17 d’aquest mes podrem assistir a la ja aclamada La Maternitat d’Elna, un cant a l’esperança, Projecte Galilei i Fortià Viñas sota direcció de Josep Galindo i dramatúrgia de Pablo Ley amb la interpretació al piano de Franco Piccinno i la veu de Rosa Galindo, ànima del projecte que ens ocupa en aquesta Escena Humana d’avui.

Més tard, en començar l’any nou i per a grata sorpresa de molts, s’encetarà el Cicle Opera d’Aprop 2015: duets i trios amb un tast, amb programes engrescadors com el que s’iniciarà el 10 de gener: Solos i concertants amb Xavier Albertí amb cantants de la Masterclass i Luc Olivier Sánchez al piano, per a ser continuat una volta al mes, amb d’altres suggeridors títols, tals son“Els tres tenors” amb Albert Casals, Abert Deprius i Josep Fadó; Música polonesa i d’altres paÏsos, repertori amb la soprano Helena Zaborowska i el baríton Alejandro Llamas; “Il trovatore, Carmen, i d’altres passions” amb la mezzosoprano Júlia Fortuny i el tenor Jordi Cortada; “I si parlem d’amor?” amb la soprano Anna Feu, el baríton Xavi Fernandez; per, ja entrada la primavera, cloure amb un darrer tast en descoberta, la mezzosoprano Laura vila i el tenor Stephen Mullan.

Marta Momblant

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s